
Osobní tutorský systém je důležitý nástroj pro rozvoj osobnosti žáků. Každé rodině je přidělen osobní tutor, který je zároveň členem učitelského týmu školy. Tutor se pravidelně setkává s žákem, s třídním učitelem žáka i s rodiči žáka. Tímto způsobem mohou tutor, učitelský tým a rodina efektivně pracovat na týchž cílech a děti mohou těžit ze vzájemné harmonie mezi domovem a školou.
Tutora lze chápat jako jakousi kotvu pro každého žáka. Je to osoba, na kterou se může vždy obrátit a se kterou se může poradit. Předmětem povídání žáka s tutorem může být cokoliv, co se týká učení, ale také dynamiky ve třídě, zájmů daného žáka či práce na sobě samém. V rámci tutoringu často mluvíme o ctnostech; o úctě, spravedlnosti, moudrosti či o skromnosti. Ve společném rozhovoru, ve kterém se od sebe učí obě strany, hraje tutor roli staršího průvodce, který je ale na stejné cestě. Oblast osobnostního růstu nepředpokládá dosažení dokonalosti v krátkém čase, spíše odvahu a motivaci nevzdávat se a jít si za svým cílem. To platí jak pro kultivaci osobnosti, tak pro oblast budoucího profesního zájmu dětí. Tutor je právě ta osoba, která dětem v tomto směřování pomáhá.